After more than 5 years it is time to say good bye and this blog shuts its doors.

Thank you very much for all your support through out this time.

Thursday, September 13, 2012

Fried Bourbon 2003 Natural Born Houdini


Genre: Blues
Rate: 320 kbps CBR / 44100
Time: 00:32:05
Size: 73,48 MB

Belgium

Echt een CD waar ik in 't eerst raar van opkeek. Ooit die mannen in Wespelaar aan het werk gezien maar daar kon ik me eigenlijk niet veel meer van voor de geest halen. Meestal wordt het programma daar onderbroken door frequente uitstapjes naar de bar en blijft er naast het begroeten van (oude) kennissen weinig tijd en gelegenheid over om serieus te bands te volgen. Ook om die reden misschien was deze CD in eerste instantie een vreemde eend in mijn Blues-bijt.

Echter, na wat aandachtiger beluisteren kan ik u meedelen, geachte lezer: Deze mannen hebben een gat in de hedendaagse muziekscene die "blues en aanverwanten" heet, gevonden. De MISSING LINK. Echt waar. De titel van de CD is dan ook geheel terecht. Ik kan mij herinneren uit mijn vroege jeugd dat een naam als Houdini voor onmogelijke toeren stond, het kon eigenlijk niet en toch gebeurde het. Het gaat met deze CD net zo. Lef is het woord. en wat mij betreft blijven ze nog lang speuren in deze richting, er moet nog meer te vinden zijn waar deze club een eigen draai aan kan geven. Creatief zijn ze als de pest (zie deze opmerking als een compliment want dat is het).

Ik zit hier plaatsvervangend trots te wezen op een groepje gasten die iets dergelijks bijelkaar verzinnen en het ook nog - en wel zeer vakkundig en goed gespeeld - op schijf zetten. De basis heeft veel van blues in zich, en alles wat ze er aan muzikale richtingen op hebben gelegd benadrukt dat enerzijds maar benadrukt de betrekkelijkheid van die basis anderzijds. Het leven is een feest en dat kun je op zoveel manieren vieren. Ik stop ermee, ik ga luisteren.

Wees verstandig en zie dat je ze tegenkomt om die CD aan te schaffen, kun je ook in een hoek gaan zitten en genieten. Het seizoen is er voor. Oh ja, als je dan toch lekker zit, blijf op je plek tot er echt geen geluid meer uit je speakers komt. Ik heb het idee dat ze aan het nog een stukje achterstevoren spelen ook, echt helemaal aan het einde. Klinkt voor geen meter maar is wel heel intrigerend. (Frankie Bluescruiser)



Tracklist:

01 - Bouncing Betty 02:19

02 - St.Pieter 03:53

03 - Out Of Reach 02:48

04 - Almoste Late 04:46

05 - Natural Born Houdini 02:46

06 - In And Out 04:29

07 - Neighborhood 03:12

08 - Eloise Part 2 00:42

09 - Lucky Day 03:58

10 - Hot Dog 03:12





Fried Bourbon here:

Download

Mirror


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...